Klantenservice

Wij staan altijd voor u klaar!

Veelgestelde vragen

Hier kunt u een overzicht van vaak voorkomende problemen zien, die gemakkelijk zijn op te lossen.

Moneypass prepaid kaarten zijn anders dan credit- en debetkaarten. Prepaid betekent letterlijk vooruitbetaald. Dit houdt in dat u eerst via internetbankieren of via de winkel geld moet overmaken op uw Moneypass prepaid creditcard zodat u met de kaart betalingen kunt verrichten. Elke keer als u een aankoop doet of geld pint, wordt het verschuldigde bedrag afgeschreven van de saldo op uw kaart.
Er zijn 2 opties:

a) Koop een ‘instore card’ in een winkel. Hiermee kunt u snel aan de slag gaan. Op deze kaart komt niet uw naam te staan en deze kaart kunt u alleen opwaarderen met een Ukash voucher (Ukash is een waardebon die wordt gebruikt voor allerlei aankopen op internet en is verkrijgbaar bij veel kiosken). U kunt ook geen partnerkaart aanvragen indien u een ‘instore card’ heeft. Tevens is geldopname bij pinautomaten en opvolgende opwaarderingen niet mogelijk.

b) Koop online een kaart van deze site. De Moneypass prepaid kaart zal per post geleverd worden met uw naam erop. De levering kan 5 tot 10 werkdagen duren. Deze kaart is zowel met Ukash als met iDeal op te waarderen. U kunt ook een partnerkaart aanvragen voor deze online aangeschafte kaart. Hiermee kunt u in realtime naar vrienden of familie geld overmaken.

Geld kopen, opwaarderen of overmaken is simpel. Indien u een kaart koopt in een winkel (instore card), dan zult u het volgende moeten doen:
• Online naar ‘registreer uw kaart’ om uw registratie te voltooien.
• 0900-1799 bellen om uw pin te verkrijgen.• Uw kaart is nu gebruiksklaar.• Direkt opwaarden middels een Ukash voucher

Indien u uw kaart online aankoopt, dan zult u:
• 0900-1799 bellen om uw pin te verkrijgen• Op de homepagina van moneypass.nl klikt u op “Activeren (online aangeschaft)”. Activeer hier uw kaart.
• Klik hierna op ‘Creëer een webaccount’, Vul uw gegevens volledig in en rond uw account af zodat u uw kaart kunt op waarderen, een partnerkaart kunt aanvragen, waarmee u naar vriend of familie in realtime geld kunt overmaken.
• Uw kaart is nu gebruiksklaar.

Prepaid kaarten zijn geschikt voor:
• Degenen die op een makkelijke manier in realtime geld willen overmaken naar een vriend of familie.
• Degenen die een alternatief zoeken voor een credit- of debetkaart.
• Degenen die verantwoord willen uitgeven.
• Degenen die in Nederland wonen en 18 jaar of ouder zijn. Uw identiteit wordt gecontroleerd.
We hebben getracht de kosten zo laag mogelijk te houden. Voor een beeld overzicht, zie tarieven overzicht.
Ja, echter wordt er een wisselkoers opslag berekend, zie tarieven overzicht.
Online aangeschafte kaarten zijn bedoeld om opgewaardeerd te worden zodra het saldo laag valt. Deze kaarten zijn te gebruiken tot de vervaldatum aangegeven op de Moneypass prepaid creditcard. Zie tarieven overzicht voor de limieten. Kaarten die in een winkel worden aangeschaft kunnen niet nogmaals opgewaardeerd worden en zijn dus voor eenmalig gebruik.
Indien u dringend over een MoneyPass creditcard wilt beschikken, kunt u deze in een winkel aanschaffen. Indien u meer tijd heeft, raden wij u aan om online een kaart te bestellen, deze zal dan gepersonaliseerd met uw naam geleverd worden in ongeveer 5 tot 10 werkdagen. Zie vraag twee met betrekking tot de verschillen tussen de twee kaarten.
Ja, de kaart kan overal waar de MasterCard logo zichtbaar is gebruikt worden.
Kaarten die in een winkel worden aangeschaft (instore cards) kunnen met een Ukash voucher of met iDeal worden opgewaardeerd. Online aangeschafte kaarten kunnen enkel met iDeal worden opgewaardeerd. Partner kaarten kunnen alleen opgewaardeerd worden via overboeking vanaf de hoofdkaart via uw online account.
Ja, u kunt Moneypass inderdaad voor deze doeleinden gebruiken. Onthoud wel dat een borgbetaling tot 30 dagen vastgehouden kan worden. U kunt in die tijd niet beschikken over dat deel van uw geld. Wij adviseren u om uw kaart eerder voor de eindafrekening te gebruiken.
Ja, u kunt ook met een BKR-melding gebruik maken van de Moneypass Mastercard. De Moneypass prepaid Mastercard is geen reguliere credit kaart en daarom is er ook geen credit check. Aanvragers moeten 18 jaar of ouder zijn en inwoner van Nederland. Acceptatie volgt na een succesvolle identiteits check.

Indien u een bestaande klant bent van MoneyPass, en op zoek bent naar antwoorden, kijk dan hieronder voor vragen en antwoorden.

U kunt uw pincode opvragen door te bellen naar 0900-1799. Ook kunt u de huidige pincode veranderen bij geldautomaten waar de Mastercard logo zichtbaar is.
Om uw pincode op te vragen kunt u bellen naar 0900-1799. Voor veiligheidsredenen kunnen er enkele vragen gesteld worden over uw identificatie of uw Moneypass Prepaid Creditcard. Houd daarom altijd uw pas erbij indien u uw pincode wilt opvragen. Indien kaart is geblokkeerd graag mail sturen naar: PCT.Enquiries@banctec.com
Indien het om vervanging van een verloren of gestolen kaart gaat, zult u moeten bellen naar 0900-1799 om uw nieuwe pincode te ontvangen. Indien het om vervanging van een beschadigde of verlopen kaart gaat, hoeft u niets te doen. Uw pincode blijft gelijk en uw kaart is al geactiveerd.
Alleen online aangeschafte kaarten kunnen heropgewaardeerd worden. U kunt deze zowel met Ukash als met iDeal opwaarderen. Ukash is een waardebon die u inwisselt door de ontvangen code op te geven tegen het op te waarderen bedrag. Uw partnerkaarten kunnen alleen opgewaardeerd worden door geld over te maken van de hoofdkaart in uw account.
Voor Instore cards moet u eerst naar ‘Registreer uw kaart’. Daarna klikt u op ‘Creëer een webaccount’. Hier kunt u uw saldo en uw transactie overzicht zien. Voor kaarten die online aangeschaft zijn klikt u op ‘Creëer een webaccount’. Om in te loggen op uw account vult u uw gegevens in en klikt u op login.
Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kunt u op de login pagina klikken op de tab ‘Wachtwoord vergeten’. Volg alle vereiste stappen om uw wachtwoord te resetten.
Enkel op geldautomaten met het Mastercard logo kunt u uw saldo bekijken. U kunt ook vanuit uw account op de website uw saldo bekijken en eventueel opwaarderen. NB: Niet alle geldautomaten laten uw saldo zien.
Indien uw kaart verloren, gestolen of verlopen is moet u inloggen op uw account. Vanuit uw account kunt u aangeven wat er met de kaart gebeurd is en dan kunt u eventueel een nieuwe kaart aanvragen. Ook kunt u ons e-mailen. Ga hiervoor naar: ‘Contact‘.
U moet uw kaart beschouwen als cash geld. Bij verlies of diefstal kunt u het risico lopen uw geld te verliezen. Dit is te vergelijken met uw portemonnee. U dient uw kaart zorgvuldig te bewaren en niet uit te lenen aan een andere persoon. Houd uw pincode altijd geheim.

Raadpleeg uw transactie overzicht en uw saldo online om er zeker van te zijn dat alle transacties kloppen.

Bij verlies of diefstal belt u zo snel mogelijk naar 040 808 0074. Wij zullen uw oude kaart blokkeren. Er zal binnen 5 tot 10 werkdagen een nieuwe kaart geleverd worden. Uw huidige saldo zal verplaatst worden naar uw nieuwe kaart. Zie de tarieven overzicht voor de kosten van een vervangingskaart.

NB: Wij zijn niet in staat een nieuwe kaart te sturen naar een bij ons onbekend adres. U ontvangt uw kaart op uw geregistreerde adres.

Ga naar tarieven overzicht. ‘Instore cards’ hebben geen toegang tot pin- en geldautomaten.
Zie de tarieven overzicht Wanneer de geldigheidsduur van uw kaart verloopt kunt u uw kaart niet meer gebruiken. ‘Instore cards’ (in de winkel gekocht) kunnen niet worden vervangen bij verloop van geldigheid. Bij kaarten die online aangeschaft zijn zullen we de saldo overzetten naar uw nieuwe kaart nadat we de transactiekosten voor de vervangingskaart in rekening hebben gebracht. U dient 21 dagen voor verloop van geldigheidsduur voldoende saldo te hebben voor de dekking van de kosten van de vervangingskaart. Indien u voor 28 dagen voor verloop van geldigheidsduur uw kaart opzegt of uw geld wilt laten uitbetalen wegens onvoldoende saldo voor een vervangingskaart zullen wij geen vervangingskaart aanmaken.
Wanneer uw persoongegevens gewijzigd worden dient u ons om veiligheidsredenen bewijs te leveren waaruit blijkt dat de nieuwe gegevens correct zijn. Nadat de nieuwe gegevens gecontroleerd zijn worden de betreffende persoonsgegevens gewijzigd.
Hoewel de kaart een geregulierd product is van de Financiele autoriteiten, wordt het niet gedekt door Financiele Compensatie Schema Diensten. Er bestaat ook geen andere dienst ter dekking van verloren geld. Dit betekent dat uw geld onbruikbaar wordt indien Wirecard insolvent wordt.
Nee. Moneypass Mastercard is een prepaid creditkaart. U bent zelf verantwoordelijk voor de transacties die ermee uitgevoerd worden.
Shortfall gebeurt indien een transactie wordt voltooid zonder dat er voldoende saldo is. Uw kaart heeft geen krediet faciliteit, daarom zou uw saldo nooit onder €0,- moeten komen. Zelden komt dit toch voor buiten onze controle. Wij zullen u in dat geval hierover inlichten en om een terugstorting vragen.
Door in te loggen op uw account kunt u een vervangingskaart bestellen. Bij kaarten die online aangeschaft zijn zullen we de saldo overzetten naar uw nieuwe kaart nadat we de transactiekosten voor de vervangingskaart in rekening hebben gebracht. U dient 21 dagen voor verloop van geldigheidsduur voldoende saldo te hebben voor de dekking van de kosten van de vervangingskaart. Indien u voor 28 dagen voor verloop van geldigheidsduur uw kaart opzegt of uw geld wilt laten uitbetalen wegens onvoldoende saldo voor een vervangingskaart zullen wij geen vervangingskaart aanmaken.

Geld versturen naar een partnerkaart is niet toegestaan in India wegens lokale wetten.

Overige vragen

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden stel ons dan gerust uw vraag door onderstaande formulier in te vullen. Wij proberen uw vraag dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

Naam
Email
Telefoonnummer

Bericht

MasterCard en de MasterCard Brand Mark zijn geregistreerde handelsmerken van MasterCard International Incorporated. De kaart wordt uitgegeven door Wirecard Card Solutions Ltd (“WDCS”) conform de licentie van MasterCard International Inc WDCS is geautoriseerd door de Financial Conduct Authority om elektronisch geld uit service-activiteiten uit te voeren onder de Electronic Money Regulations 2011.