Klantenservice
Wij staan altijd voor u klaar!
Veelgestelde vragen
Hier kunt u een overzicht van vaak voorkomende problemen zien, die gemakkelijk zijn op te lossen.
a) Koop een ‘instore card’ in een winkel. Hiermee kunt u snel aan de slag gaan. Op deze kaart komt niet uw naam te staan en deze kaart kunt u alleen opwaarderen met een Ukash voucher (Ukash is een waardebon die wordt gebruikt voor allerlei aankopen op internet en is verkrijgbaar bij veel kiosken). U kunt ook geen partnerkaart aanvragen indien u een ‘instore card’ heeft. Tevens is geldopname bij pinautomaten en opvolgende opwaarderingen niet mogelijk.
b) Koop online een kaart van deze site. De Moneypass prepaid kaart zal per post geleverd worden met uw naam erop. De levering kan 5 tot 10 werkdagen duren. Deze kaart is zowel met Ukash als met iDeal op te waarderen. U kunt ook een partnerkaart aanvragen voor deze online aangeschafte kaart. Hiermee kunt u in realtime naar vrienden of familie geld overmaken.
• Online naar ‘registreer uw kaart’ om uw registratie te voltooien.
• 0900-1799 bellen om uw pin te verkrijgen.• Uw kaart is nu gebruiksklaar.• Direkt opwaarden middels een Ukash voucher
Indien u uw kaart online aankoopt, dan zult u:
• 0900-1799 bellen om uw pin te verkrijgen• Op de homepagina van moneypass.nl klikt u op “Activeren (online aangeschaft)”. Activeer hier uw kaart.
• Klik hierna op ‘Creëer een webaccount’, Vul uw gegevens volledig in en rond uw account af zodat u uw kaart kunt op waarderen, een partnerkaart kunt aanvragen, waarmee u naar vriend of familie in realtime geld kunt overmaken.
• Uw kaart is nu gebruiksklaar.
• Degenen die op een makkelijke manier in realtime geld willen overmaken naar een vriend of familie.
• Degenen die een alternatief zoeken voor een credit- of debetkaart.
• Degenen die verantwoord willen uitgeven.
• Degenen die in Nederland wonen en 18 jaar of ouder zijn. Uw identiteit wordt gecontroleerd.
Indien u een bestaande klant bent van MoneyPass, en op zoek bent naar antwoorden, kijk dan hieronder voor vragen en antwoorden.
Raadpleeg uw transactie overzicht en uw saldo online om er zeker van te zijn dat alle transacties kloppen.
Bij verlies of diefstal belt u zo snel mogelijk naar 040 808 0074. Wij zullen uw oude kaart blokkeren. Er zal binnen 5 tot 10 werkdagen een nieuwe kaart geleverd worden. Uw huidige saldo zal verplaatst worden naar uw nieuwe kaart. Zie de tarieven overzicht voor de kosten van een vervangingskaart.
NB: Wij zijn niet in staat een nieuwe kaart te sturen naar een bij ons onbekend adres. U ontvangt uw kaart op uw geregistreerde adres.
Geld versturen naar een partnerkaart is niet toegestaan in India wegens lokale wetten.
Overige vragen
Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden stel ons dan gerust uw vraag door onderstaande formulier in te vullen. Wij proberen uw vraag dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

MasterCard en de MasterCard Brand Mark zijn geregistreerde handelsmerken van MasterCard International Incorporated. De kaart wordt uitgegeven door Wirecard Card Solutions Ltd (“WDCS”) conform de licentie van MasterCard International Inc WDCS is geautoriseerd door de Financial Conduct Authority om elektronisch geld uit service-activiteiten uit te voeren onder de Electronic Money Regulations 2011.